Understanding that you’re not alone

Καταλάβετε ότι δεν είστε μόνοι

Η κατάθλιψη είναι μια αόρατη ασθένεια και όποιος κοιτάζει απ' έξω δύσκολα θα αντιληφθεί τις επιπτώσεις της. Αν ζείτε με την κατάθλιψη, μπορεί να αισθάνεστε απομονωμένοι και να δυσκολεύεστε να μιλήσετε ανοιχτά. Είναι συνηθισμένο να ανησυχεί κανείς ότι οι άλλοι δεν θα τον καταλάβουν ή ότι θα αρχίσουν να τον βλέπουν διαφορετικά αν αποκαλύψει τα συναισθήματά του.

Αν είστε φίλος ή συγγενής ενός ατόμου που πάσχει από κατάθλιψη, μπορεί να σας εκπλήξει απόλυτα το γεγονός ότι ένας τόσο κοντινός σας άνθρωπος δίνει αγώνα, και αυτή η έκπληξη μπορεί να σας δυσκολέψει να αντιληφθείτε ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος για να βοηθήσετε.

Οι παρακάτω σελίδες περιέχουν κάποιες σημαντικές συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να καταλάβετε ότι δεν είστε μόνοι σας σε αυτό που βιώνετε.

Αν παλεύετε με την κατάθλιψη, μπορεί να έχετε την εντύπωση ότι είστε το μοναδικό άτομο που αισθάνεται έτσι.

Κι όμως, η κατάθλιψη είναι πολύ πιο συχνή από όσο φαντάζεστε.

Ένα στα τέσσερα άτομα θα εμφανίσει κάποιο πρόβλημα ψυχικής υγείας κάποια στιγμή στη ζωή του[1]

Ένα στα δέκα άτομα θα απουσιάσει από την εργασία του εξαιτίας της κατάθλιψης[2]

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, η κατάθλιψη αποτελεί το κυριότερο αίτιο αναπηρίας παγκοσμίως[3]

Η κατάθλιψη είναι μια σοβαρή και σύνθετη πάθηση, στην οποία δεν φταίτε εσείς για το πώς αισθάνεστε.

  • Η κατάθλιψη μπορεί να συμβεί στον καθένα, ανεξάρτητα από το τι συμβαίνει στη ζωή του – δεν είναι κάτι για το οποίο θα πρέπει να ντρέπεστε.
  • Η κατάθλιψη δεν συμβαίνει από επιλογή και δεν μπορεί να ξεπεραστεί εύκολα αν «προσπαθήσουμε αρκετά».
  • Η κατάθλιψη μπορεί να έχει σοβαρές επιπτώσεις σε κάθε πτυχή της ζωής ενός ανθρώπου και, κατά συνέπεια, απαιτεί τη σωστή θεραπεία και φροντίδα.[4]

Το ξεκίνημα μιας συζήτησης είναι το πρώτο βήμα για να λάβετε την κατάλληλη υποστήριξη.

Όταν συζητάτε τα συναισθήματά σας με κάποιον, όχι μόνο δίνετε στον εαυτό σας την καλύτερη ευκαιρία να λάβετε την κατάλληλη υποστήριξη, αλλά μπορεί επίσης να βοηθήσετε τους άλλους να νιώσουν πιο άνετα ώστε μελλοντικά να μιλήσουν για τις δικές τους εμπειρίες.


Τα συναισθήματά σας δεν θα γίνουν χειρότερα αν μιλήσετε για αυτά. Πολλοί άνθρωποι διαπιστώνουν ότι το να μιλήσουν σε κάποιον είναι η αρχή της ανάκαμψής τους.

Μπορεί να νιώθετε ενοχές ή να ντρέπεστε να ζητήσετε βοήθεια, αλλά δεν υπάρχει λόγος για κάτι τέτοιο. Υπάρχουν γύρω σας άνθρωποι που μπορούν και θέλουν να σας βοηθήσουν.

Να θυμάστε ότι δεν ζητάτε πολλά, μόνο κάποιον να σας ακούσει και να είναι εκεί μαζί σας.

References

WHO. World Health Report. Available at: http://www.who.int/whr/2001/media_centre/press_release/en/. Date accessed: March 2021
Target. Depression in the Workplace in Europe: A report featuring new insights from business leaders. Available at: http://targetdepression.com/wp-content/uploads/2014/04/TARGET_Report_Final.pdf. Date accessed: March 2021
WHO. Depression. Available at: http://www.who.int/news-room/fact-sheets/detail/depression. Date accessed: March 2021
Lepine JP and Briley M. The increasing burden of depression. Neuropsychiatric Dis Treat 2011;7(suppl 1):3–7
Logo Janssen | Pharmaceutical Companies of Johnson & Johnson